FAQ

FAQ

 

1. Koliko se može smršati sa intolerancijom?

Prema ankete sprovedenoj među pacijentima prosjek je oko 10 kg za 3 mjeseca, a pojedini pacijenti su uspjeli za taj period smršati i do 20 kg.

2. Može li se raditi test kad se uzmaju lijekovi?

Test se može raditi bez obzira na uzimanje lijekova ili hrane.

3. Mogu li djeca raditi test intolerancije?

Test se može raditi i kod djece ukoliko je dijete dovoljno staro da mu se jelovnik može prilagoditi rezultatima testiranja.

4. Koliko kg treba skinuti da bi bili zdraviji?

Istraživanja kažu da se već kod gubitka 5% početne postiže značajno poboljšanje zdravlja.

5. Da li dodaci prehrani koji se mogu kupiti u apoteci pomažu gubitku tjelesne mase?

Nema naučnih dokaza u prilog te tvrdnje.

6. Mogu li jesti mliječne proizvode i ako ne podnosim mlijeko?

Neke osobe nemaju dovoljno enzima laktaze, koji je potreban za varenje mliječnih proizvoda. To može izazvati probleme sa varenjem. Ako imate manjak laktaze onda možete podnijeti manje količine mlijeka. Mlaćenica i sirevi sadrže manje laktoze i bolje se podnose. Tzreba imati u vidu da izbacivanje mliječnih proizvoda iz ishrane može dovesti do deficita proteina, kalcijuma i vitamina D.

7. Da li je spavanje važno za gubitak tjelesne mase?

Nekoliko sati spavanja više neće dovesti do gubitka težine, ali treba znati da nedovoljno sna može usporiti proces gubitka težine. Dokazano je da nedovoljno sna dovodi do poremećaja lučenja hormona gladi što dovodi dompovećanog osjećaja gladi. Najmanje sedam sati sna bi trebalo da dovede hormon gladi u normalno stanje i obezbijedi dovoljno energije za čitav dan.

8. Da li je vitamine i minerale bolje unositi putem hrane ili u vidu suplemenata?

Pilule ne mogu biti zamjena za zdravi prehranu. Hrana je uvijek najbolji izvor vitamina, minerala i drugih nutrijenata jer svi oni djeluju sinergistički na dobrobit našeg tijela. Suplementi služe da popune nedostatak nekog nutrijenta nastao zbog manjka unosa ili povećane potrebe.

9. Želim pretati pušiti ali se plašim dobijanja kilograma. Šta mogu uraditi po tom pitanju?

Najprije čestitamo na dobroj odluci za očuvanje Vašeg zdravlja. Prestanak pušenja dovodi do poboljšanja čula mirisa i ukusa i do povećanja apetita. Imate želju da jedete češće nego prije, tj. pokušavate zamijeniti cigarete hranom. Ono što mižete uraditi je da umjesto gaziranih pića i visokokalorijskih grickalica kao što je čips i slično,koristite vodu, voće i povrća. Ili žvakaće gume i tvrde bombone za sisanje bez šećera. Ako i dobijete 3-5 kg to je manje zlo nego da nastavite pušiti. Tih kilograma se možete riješiti čim stabilizirate svoje nepušačke navike.

10. Kako da kontrolišem pretjerano korištenje grickalica?

Najprije odgovorite na pitanje zašto uopšte uzimate grickalice. Možda zato što Vam je dosadno ili ste usamljeni?! Možda zato što se ne unesete dovljno hrane proz redovne obroke. Treba da jedete energetski nutritivno primjerene i uravnotežene obroke, a za grickalice koristite nepržene orašaste plodove, voće i povrće. Izbjegavajte „jedenje u neznanju“ a to je kad jedete pred televizorom direktno iz vrećice i niste svjesni količine koju ste pojeli. Planirajte korištenje grickaliva i imajte uz ssebe uvijek određenu količinu zdravih i korisnih grickalica.

Za sva Vaša pitanja možete nam poslati e-mail na adresu; info@hranisezdravo.ba ili putem kontakt forme na našoj stranici.