Kako se osloboditi ovisnosti o slatkišima?

Kada i zašto jedemo slatkiše?

Većina ljudi u trenucima napetosti, umora ili depresije traži utjehu u slatkišima. Oni malo svjesniji loših posljedica prevelikog i prečestog uživanja u slatkišima, često preferiraju slatkiše bez glutena, sa puno vlakana i prirodim šečerom, što je zdravija opcija, ali je i dalje ovisnost sa svim njenim rizicima. Naime, nauka je dokazala da se u mozgu, u trenutku dok jedete slatko luče endogeni opijati, supstance koje, kao i svaka druga opijatna droga izazivaju osjećaj ugode i opuštanja. Evo nekoliko savjeta koji mogu pomoći da se oslpbodite ovisnosti.

Ovisno ponašanje

Slatkiši su često nagrada za dobro obavljen posao i osjećate se loše ako tu nagradu ne dobijete. Pokušajte pronaći šta bi Vam još godilo na isti način, a da to nisu slatkiši. Nemojte umjesto slatkiša popiti čašu vina ili otići u kupovinu. Jako lako ovisnost o slatkišima može prerasti u ovisnost o nekoj drugoj namirnici ili u neko opsesivno kompulzivno  ponašanje. Ako želite nešto slatko pojedite voće. Kod ovisnika o alkoholu nakon perioda apstinencije se često javi lažno uvjerenje da mogu popiti samo jedno piće i nastaviti apstinenciju. Ali nakon tog „samo jednog“ pića, ciklus ovisnosti se pokrene u mozgu i za vrlo kratko vrijeme ovisnost je jača nego prije. Isto se može desiti i sa slatkišima.

Kako pobijediti ovu ovisnost?

Zato budite toga svjesni i ne dozvolite da vam se to desi. Ne držite slatkiše u kući. Počnite redovno vježbati i konzumirajte više mlijeka.Izbjegavajte bezmasne (fat free) proizvode.Umjesto toga jedite umjereno zdrave masnoće i manje ćete žuditi za slatkišima. Spavajte redovno i dovoljno dugo. Dokazano je da neredovan i kratak san povećavaju rizik od razvijanja ovisnosti prema slatkišima .Neka voće i orašasti plodovi budu uvijek pri ruci.Kad Vas obuzme neodoljiva želja za slatkišima uzmite ono što je najbliže, a to treba da budu voće i orašasti plodovi ili neke druge zdrave grickalice. To će odvući pažnju od slatkiša, a želja za njima će brzo oslabiti