Mali savjeti za velike promjene:

Tajna zdravog i vitkog tijela leži u zdravim principima ishrane i načina života:

  1. Izbjegavajte brzu hranu – borba sa viškom kilograma podrazumijeva izbjegavanje ovakve prehrane ma koliko se ona činila praktičnom ili jeftinom. Nezdrava hrana na duge staze je uvijek najskuplja, a cijena je vaše zdravlje.
  2. Smanjite unos kalorija – dnevne potrebe kalorija odstupaju od osobe do osobe, tako da prema vlastitoj konstituciji i vašoj fizičkoj aktivnosti sami trebate izračunati koliko vam je kalorija dnevno potrebno, a koliko ih trebate redukovati. Pri redukciji ne trebate smanjivati kalorije ispod 1200 dnevno, što je potrebno organizmu u stanju mirovanja.
  3. Smanjite unos šećera – bijeli šećer donosi puno zdravstvenih problema, a prekomjerni unos opterećuje organizam. Za normalnu i zdravu prehranu neophodno je smanjiti ili potpuno izbaciti namirnice koje sadrže prazne kalorije, bez nutritivnih vrijednosti, kao što su namirnice sa puno šećera, alkohol, hrana sa rafinisanim brašnom, sokovi i gazirana pića sa dodatkom šećera.
  4. Birajte hranu bogatu nutrijentima – fokusirajte se na konzumiranje visoko nutritivne hrane kao što su cjelovite žitarice, namirnice bogate proteinima, zeleno lisnato povrće, ali bez kombinacije sa umacima i kaloričnim prelivima. Pomenute namirnice osigarut će potrebnu energiju, pomoći u mršanju i spriječiti razvoj bolesti kao što je anemija.
  5. Vodite računa o veličini porcije – dobro je ako vaš obrok sadrži 30-tak grama čistog proteina poput organskog tofua, pola šolje cijelih žitarica u zrnu (zobena kaša ili smeđa riža) i pola šolje zelenog povrća.
  6. Visokokalorične grickalice zamijenite zdravim – ako baš ne možete bez grickalica, onda jedite samo one čija energetska vrijednost ne prelazi 200 kalorija. Možete koristiti kriške povrća ili voća, sušeno voće, čips od kelja i slično.
  7. Povećajte tjelesnu aktivnost – sagorite višak kalorija baveći se fizičkim aktivnostima tokom dana. Hodajte barem 10-tak minuta nakon svakog obroka i tokom pauze na poslu. Umijesto vožnje liftom idite stepenicama; bavite se kućanskim poslovima poput pranja prozora, usisavanja tepiha i košenja trave. Trčite ili se bavite aerobikom najmanje 45 minuta dnevno 5 dana u sedmici.