Mandarina osvježava i reguliše probavu

Mandarina (lat. citrus reticulata) je voće iz porodice citrusa. Narandžasta i tanka kora lako se guli, a meso jednostavno dijeli na kriške. Porijeklom je iz Jugoistočne Azije, a raste na zimzelenom stablu visine dva do tri metra.

Mandarina je praktičan, ukusan i zdrav zalogaj koji pruža mnoga nutritivna svojstva . Jedna mandarina težine oko 110 grama sadrži 32 miligrama vitamina C što je pola preporučene dnevne količine. Vitamin C igra bitnu ulogu u sintezi kolagena i elastina u našem tijelu. Kolagen i elastin su bjelančevine koji tvore našu kožu, mišiće i ostala vezivna tkiva. Ovaj je vitamin snažan antioksidans te pomaže tijelu u odstranjivanju slobodnih radikala koji ugrožavaju zdrave ćelije. Pospješuje zacjeljivanje rana i pridonosi sprečavanju neurodegenerativnih bolesti, artritisa, prehlade i gripe. Velik broj istraživanja je pokazao vezu između povećanog uzimanja vitamina C i smanjene pojave nekolikih vrsta raka.
Mandarine su bogate i vitaminom A i folnom kiselinom. Jedna mandarina sadrži 16%  dnevne doze vitamina A te 5% dnevne preporučene vrijednosti folne kiseline.
Od minerala, u ovom su plodu prisutni kalij, kalcij, magnezij, bakar i željezo. Jedna velika mandarina donosi 199 mg ili 6% preporučene dnevne količine kalija, potrebnog za ravnotežu nivoa tekućine u tijelu i regulisanje krvnog pritiska. Sadrži i 44 mg odnosno 4% dnevne vrijednosti kalcija, nužnog za izgradnju i održavanje gustoće kostiju.

Vlaknasto, bijelo tkivo koje se nalazi između kriški mandarine, naziva se lamela. To je membrana bogata topljivim vlaknima. Sadržaj vlakna u jednoj mandarini je 8% dnevne preporučene vrijednosti. Najveća prednost dijete bogate topljivim vlaknima je snižavanje lošeg holesterola u krvi. Vlakna su korisna i u regulaciji probave, jer olakšavaju eliminaciju otpada iz tijela. Nadalje, vlakna pune želudac i tako sprečavaju osjet gladi, koja se često javlja ubrzo nakon obroka siromašnog vlaknima.
Mandarina se sastoji od 85% vode, koju tijelo koristi da bi se očistilo od toksina i potaklo metabolizam. Uz sve te važnosti, jedna mandarina sadrži samo 64 kalorije i 0,4 grama masnoća, što je čini vrhunskom namirnicom za mršavljenje. Značaj mandarine: sprečava starenje kože, pomaže u zacjeljivanju rana, jača imunitet, štiti od degenerativnih bolesti, pomaže u sprečavanju artritisa, ubrzava metabolizam, smanjuje apetit, pomaže u očuvanju vida i štiti od mnogih vrsta raka.
Mandarina je voće jakog i slatkastog mirisa. Možete ih zgnječiti i istisnuti sok, dodati u salate, kombinovati s povrćem i naravno, s desertom. Posebno se dobro nadopunjuje sa slatkim i kiselim umacima.

Mandarine su zimsko sezonsko voće, međutim zahvaljujući naprednim tehnikama čuvanja, u supermarketima ih se može naći skoro cijele godine. Sezona im traje od novembra do aprila, zavisno o mjestu uzgoja i vrsti. Uzgajaju se u sjevernoj Africi, uzduž Mediterana, u Kini, Brazilu, Japanu i Americi.
Čuvajte ih na tamnom, hladnom mjestu, a najbolje u frižideru, što im produžuje rok trajanja do dvije sedmice.
Kupujte zdrave plodove, svijetlo narandžaste kore, koji će vam u ruci biti teški i puni.
Prilikom kupovine budite oprezni, jer mandarine u trgovinama znaju biti tretirane raznim pesticidima. Po mogućnosti kupujte organski uzgojene mandarine, ili ih prije konzumiranja jedan do dva sata namočite u hladnoj vodi!