Najčešće zablude vegana i vegetarijanaca

Zašto je dobro biti vegan ili vegetarijanac?

Uravnotežena i planirana veganska ili vegetarijanska ishrana može,na mnogo načina, biti korisna za zdravlje. Ovakva ishrana obično dovodi do smanjenja tjelesne težine, bolje kontrole šećera u krvi i smanjenog rizika srčanih oboljenja i nekih vrsta raka. Međutim nije jednostavno biti vegan ili vegetarijanac i istovremeno obezbijediti tijelu sve nutrijente koji su mu potrebni za optimalnu funkciju.

Veganski ili vegetarijanski proizvodi

Ako je neki proizvod označen ko veganski ili vegetarijanski, to ne znači da je on automatski i zdraviji. Ovi proizvodi mogu olakšati prelazak na vegansku ili vegetarijansku ishranu, ali ih treba konzumirati umjereno i u kombinaciji sa prirodnim, industrijski neprerađenim namirnicama.Vitamin B12 je vrlo važan za mnoge funkcije tijela, a najvažnije od njih su stvaranje crvenih krvnih zrnaca i DNA. Glavni izvori su namirnice životinjskog porijekla, kao što je meso krupne stoke, peradi i ribe, jaja i mliječni proizvodi. Zato su vegetarijanci više izloženi riziku nastanka manjka ovog vitamina, a simptomi mogu biti umor, problemi sa pamćenjem i utrnulost ekstremiteta.

Dokazano je da vegetarijanci i vegani unose manje kalorija od osoba koje jedu namirnice životinjskog porijekla. Dugotrajan nedovoljan unos energije može dovesti do umora, usporenog metabolizma i nedostatka važnih nutrijenata.

Dovoljan unos vode

Za svakog je važno da pije dovoljno vode, ali posebno za one koji jedu dosta vlakana, tj. za vegane i vegetarijance. Ako se uz vlakna ne unosi dovoljno vode mogu nastati problemi, kao što su nadimanje i zatvor. Meso je dobar izvor željeza i mnogih drugih, važnih nutrijenata. Željezo u mesu je u hem obliku i pogodno je za apsorpciju u našim crijevima, pa ga tijelo lako uzme i koristi. Željezo u namirnicama biljnog porijekla je nije u hem obliku i nije pogodno za dalje korištenje u orgamizmu. Zbog toga su vegetarijanci i vegani skloni nastanku anemije usljed nedostatka željeza, koja može dovesti do umora, kratkoće daha i vrtoglavice. Postoje jođmnoge zamke I zablude vegetarijanske ishrane.

Dobro planirana vegetarijanska ishrana može biti vrlo zdrava, a loše planirana može i dovesti do ozbiljnih poremećaja. Šta će biti zavisi od vas, ako vam treba pomoć tu smo.