Preporuke za dobru hidrataciju tokom Ramazana

Tokom Ramazana teško je popiti preporučenih 8-10 čaša vode u kratkom periodu nakon prekida posta. Umjesto tečnosti uzimajte 2-4 porcije sočnog voća, koje daje i energiju i hidrataciju.

Lubenica – sadrži 92% vode, puno prirodnog šećera, esencijalnih soli magnezija, kalcija, natrija i kalija, što je bogatije od čiste vode. Ukusno osvježenje za iftar: u blenderu smiksati komade lubenice, leda i malo meda.

Narandža – sadrži 87% vode, bogata vitaminom C, slatka i predivno miriše. Preporuka za osvježenje: sok od narandže dodati u napitak od čokolade, a pulpu umiješati u voćnu salatu.

Bobičasto voće – Jagode spadaju među prvih četiri antioksidansa, sadrže 92% vode. Bobičasto voće (maline, borovnice, ribizle, kupine…) je puno vitamina C, čisti arterije, reguliše šećer u krvi i super je ukusno. Najbolje je jesti organski uzgojeno, jednu šaku voća na dan. Preporuka za iftar: ujutro za sehur voće sa žitaricama ili kao krema sa jogurtom.

Smokve – visoko na ljestvici zdravstvenih prednosti, smanjuju krvni pritisak, poboljšavaju probavu, pomažu pri mršanju, daju energiju. Preporuka za iftar: kriške smokvi pomiješati sa sladoledom od kokosovog mlijeka, napraviti smoothie.

Grožđe – voćni dragulj sa izuzetno visokim sadržajem resveratrola, antioksidansa koji pomaže radu srca. Bobe pri žvakanju pucaju od vode, a preporuka je da se jede što više ili samo ili u voćnoj salati.

Grejpfrut – sadrži 90% vode, pomalo oporog ukusa, sadrži vrlo malo kalorija i limonoide koji, po naučnom istraživanju, mogu spriječiti razvoj ćelija raka. Preporuka za iftar: prerezati grejp na pola, pošećeriti i jesti kašikom.

Dinja – sadrži 89% vode, izuzetno dobro voće za podršku proizvodnji energije i sposobnost zadržavanja stabilnosti šećera u krvi, a ima i vrhunski okus. Preporuka: pomiješati sa komadima lubenice u ukusnu salatu ili u blenderu izmiksati i zalediti, da se dobije ukusan sorbet.

Ananas – izuzetno sočno voće bogato bromelainom – protivupalnom materijom. Jedite ananas i izbjegnite korištenje lijekova u budućnosti. Preporuka: napravite voćni kebab od ananasa, jagode, dinje i grožđa ili komadiće ananasa zagrijati u tavi da se karamelizuje i jesti ih sa jogurtom.

Mango – kralj voća i sadrži dosta kalorija, ali je i izvor vitamina A, B6, C kao i vlakana. Preporuka: jednostavno isjeći i jesti.